Transakcja jest wykonywana w ciągu kilkunastu minut*. | |
Przekaz można zrealizować w dowolnej agencji WU – ponad 525 000 placówek agentów w ponad 200 krajach i terytoriach do dyspozycji Klienta**. | |
Przekaz dociera bezbłędnie do adresata. | |
Nie ma potrzeby posiadania konta bankowego, karty – wystarczy ważny dokument tożsamości. |
*Przekazanie środków może być opóźnione lub usługi mogą być niedostępne w zależności od określonych warunków przekazu, w tym wysłanej kwoty, kraju przeznaczenia, dostępności waluty, kwestii regulacyjnych, wymogów dotyczących identyfikacji, godzin urzędowania placówek agencyjnych, różnic w strefach czasowych, wyboru opcji o późniejszym terminie odbioru. Zastosowanie mogą mieć również dodatkowe ograniczenia. Aby uzyskać więcej szczegółów, zapoznaj się z Regulaminem Usługi.
**Liczba placówek ponad 525 000 – stan na 30.09.2019 r.
Usługę świadczy Western Union Payment Services Ireland Limited („WUPSIL” lub „Western Union”) na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”). Wybrane Banki Spółdzielczej Grupy Bankowej działają jako subagenci.
Przed potwierdzeniem przekazania wysyłanych pieniędzy otrzymają Państwo informację o maksymalnym czasie realizacji usługi, wysokości opłat prowizyjnych oraz kursie wymiany walut, odpowiadającym transakcji tym samym kanałem, który będzie wykorzystany do zlecenia przekazu pieniężnego.
Z usługi mogą korzystać osoby, które ukończyły 18. rok życia.
- Udaj się do najbliższej placówki agentów Spółdzielczej Grupy Bankowej.
- Wypełnij formularz „Ostrzeżenie przed oszustwem” oraz zapoznaj się z „Regulaminem usługi przekazu pieniężnego Western Union”.
- Przedstaw ważny dokument tożsamości i opłać przekaz (wysyłaną kwotę przekazu wraz z opłatą).
- Odbierz potwierdzenie wysłania przekazu (z Numerem Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN).
- Skontaktuj się z odbiorcą, poinformuj go o szczegółach przekazu (Numerze Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN, danych nadawcy, kraju nadania, wysłanej kwocie).
- Udaj się do najbliższej placówki agentów Spółdzielczej Grupy Bankowej.
- Przedstaw ważny dokument tożsamości oraz przekaż szczegóły przekazu otrzymane od nadawcy (Numer Kontrolny Przekazu Pieniężnego MTCN, spodziewaną kwotę i walutę przekazu, kraj nadania, imię i nazwisko nadawcy).
- Odbierz pieniądze i potwierdzenie wypłaty przekazu.
Tabele opłat za przekazy Western Union:
- Western Union – krajowe przekazy w PLN
- Western Union – międzynarodowe przekazy w PLN
- Western Union – międzynarodowe przekazy w PLN wysyłane z Polski do krajów Azji Południowej
- Western Union – międzynarodowe przekazy w PLN wysyłane z Polski do krajów Europy Centralnej
- Western Union – międzynarodowe przekazy w PLN wysyłane z Polski do krajów WNP
- Western Union – międzynarodowe przekazy w PLN wysyłane z Polski na Ukrainę
- Western Union – międzynarodowe przekazy w PLN wysyłane z Polski do Chin i Wietnamu
Nie wysyłaj przekazu Western Union, jeżeli stanowi on:
- opłatę z tytułu aukcji / ofert internetowych (np. zakup samochodu w okazyjnej cenie),
- opłatę z tytułu zaliczek na wynajem mieszkań,
- opłatę za pośrednictwo w znalezieniu pracy za granicą,
- oszustwo „na wnuczka”,
- opłatę za zakup i transport zwierząt z egzotycznych krajów,
- opłatę manipulacyjną związaną z preferencyjnym udzieleniem kredytu,
- opłatę za paczkę (często z nieznaną zawartością) z Turcji, Kamerunu, Beninu, Ghany, Nigerii, Tajlandii, Malezji, Indonezji,
- opłatę za podróż, zakończenie kontraktu osoby poznanej na portalu społecznościowym.
Pamiętaj – przekazy pieniężne docierają do odbiorców bardzo szybko. Gdy środki zostaną odebrane, firma Western Union zazwyczaj nie ma możliwości ich zwrotu — nawet w przypadku oszustwa. Wysyłaj pieniądze tylko osobom, które znasz i które oczekują na środki w kraju przeznaczenia. Nigdy nie udostępniaj danych przekazu innym osobom niż odbiorca.
Więcej informacji odnajdą Państwo na stronie: https://www.westernunion.pl/